1. Rekisteröidy palveluun ensimmäisen käyttökerran yhteydessä ja
kirjaudu tämän jälkeen sisään sähköpostiosoitteella sekä salasanalla.
2. Hakemuksen tai kyselyn luominen: Valitse hankkeesi sijainti ja
päätoimenpide. Tämän jälkeen pääset joko tekemään kyselyn hankkeeseen
liittyen tai luomaan hakemuksen aiempien valintojesi pohjalta.
3. Kutsu tarpeelliset tahot mukaan hankkeelle ”Osapuolet”-välilehdeltä.
Kun henkilöt ovat hyväksyneet hankekutsun, voidaan heidän tietonsa
valita mukaan hakemukselle ja täten säästytään turhalta näpyttelyltä.
Huomiothan, että mikäli hankkeellesi vaaditaan pääsuunnittelija, vastaa
hän pääsääntöisesti hankkeen edistämisestä ja viranomaiskommunikaatiosta
Lupapisteessä.
4. Tallenna hankkeelle siihen liittyvät tiedot ja dokumentit yhdessä
muiden osapuolten kanssa. Kaikki kirjoittamasi tiedot tallentuvat
automaattisesti hakemukselle ja voit jatkaa sen täydentämistä sinulle
sopivana ajankohtana.
4. Kysy tarvittaessa neuvoa viranomaiselta hankekohtaisen ”Keskustelu”-ikkunan kautta.
5. Jätä hakemus eteenpäin viranomaiselle ”Hakemuksen jättäminen” -välilehdeltä.