Oma asiointi henkilöasiakkaille

Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava.

Verkkoasiointi

Oma asiointi henkilöasiakkaille

Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava, jossa voit verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla tunnistautuneena

  • ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi
  • aloittaa tai päättää työnhakusi, muuttaa työnhakutietojasi tai vain katsella niitä
  • tehdä Työelämätutkan ja arvioida työn tai koulutuksen löytämiseen vaikuttavia tekijöitä
  • hyväksyä TE-toimiston kanssa laaditun suunnitelmaluonnoksen, tarkastella suunnitelmassa sovittuja tehtäviä ja kertoa mitä olet tehnyt
  • katsella annettuja työvoimapoliittiisia lausuntoja, vastata selvityspyyntöihin ja seurata, miten selvityksesi käsittely etenee
  • kertoa, saitko TE-toimiston sinulle tarjoaman työn
  • tarkastaa, mihin mennessä sinun on haettava sinulle tarjottuun työvoimakoulutukseen
  • etsiä sopivia työvoimakoulutuksia, hakea koulutukseen ja seurata, miten valintaprosessi etenee
  • hakea starttirahaa ja seurata, miten hakemuksesi käsittely etenee sekä hakea starttirahan maksatusta
  • jättää yhteydenottopyynnön omaan TE-toimistoosi.

Verkkosivu

Siirry verkkoasiointiin

Liitteet ja lisätietolinkit

Käytön tuki

  • Henkilöasiakkaan puhelinpalvelu, ma-pe klo 9-16.15

    +358 295025500 (pvm/mpm)

    Puhelu tähän numeroon maksaa:

    • paikallisverkkomaksun (pvm), kun soitat kiinteästä verkosta.
    • matkapuhelinmaksun (mpm), kun soitat matkapuhelimesta.
    • ulkomaanpuhelumaksun, kun soitat ulkomailta.

    Maksut määräytyvät soittajan operaattorin hinnaston mukaan.

Liittyvät palvelut